جدید ترین مقالات مغز و اعصاب

, , , , , ,

پوکی استخوان یا استئوپروز

/
پوکی استخوان شرایطی است که باعث می شود استخوان ها ضعیف شده و قدرت خود را از دست دهند ، باعث می شود آنها راحت تر از استخوان های نرمال شکسته شوند.
رشد مغز کودکان
, ,

مراحل رشد مغز در کودکان

/
رشد مغز کودک، همان ماه های اول انجام میگیرد. کودکانی که در سالهای اولیه تعامل مثبت بیشتری دارند، در مدرسه و زندگی، سالم تر و موفق تر به نظر می رسند.
اختلال آگنوزیا کودکان

سندروم آگنوزیا در کودکان

/
آگنوزیا یا بیماری ادراک پریشی یک بیماری قابل درمان واختلالی است که درآن به دلیل آسیب به لوب های مغز فرد توانایی شناسای افراد و اشیاء را از دست می دهد. شما را به خواندن این مقاله دعوت می کنم تا بیشتر با این بیماری عجیب و نادر آشنا شوید.
اختلالات عصبی
, , , , ,

تومور نخاعی در کودکان

/
تومورهای نخاعی در کودکان نادر هستند، اما اتفاق می‌افتند. در واقع، تومورهای سیستم عصبی شایع‌ترین نوع تومورهای جامد هستند (تومورهایی که از خون یا مغز استخوان منشاء نمی‌گیرند) که در کودکان یافت می‌شوند.
معرفی اختلالات سیستم عصبی

سیستم عصبی و اختلالات آن

/
سیستم عصبی یک سیستم ارتباطی فوق‌العاده پیچیده است که می‌تواند مقادیر زیادی از اطلاعات را به طور همزمان ارسال و دریافت کند. سیستم عصبی دارای دو بخش مجزا است: سیستم عصبی مرکزی (مغز و نخاع) و سیستم عصبی محیطی (عصب‌های که بیرون از مغز و نخاع قرار دارند). واحد اصلی سیستم عصبی، سلول‌های عصبی (نورون) هستند.
اختلال عصبی نورونی

اختلال دیسپراکسیا

/
اختلال دیسپراکسیا یکی از اختلالات پیچیده در کودکان است که همزمان با بروز علائم چند اختلال دیگر همراه شده و برای درمان آن باید از تکنیک های روان درمانی استفاده کرد.
علائم سندروم کودک تکان خورده

سندروم کودک تکان خورده

/
سندروم کودک تکان خورده یک آسیب مغزی جدی است که به علت تکان دادن شدید نوزاد یا کودک نوپا ایجاد می‌شود. این آسیب سلول‌های مغزی کودک را تخریب می‌کند و مانع از این می‌شود که اکسیژن کافی به آن‌ها برسد.

اختلال خواب در کودکان

/
اختلال خواب در کودکان علائم مخصوص به خود را دارد. این علائم می تواند شب ادراری،خواب گردی،مشکل در به خوای رفتن و احساس خواب آلودگی در طی روز باشد.
بیماری ام اس در کودکان

علائم بیماری ام اس در کودکان

/
درمان در ام اس قطعی نمی باشد. درمان ام اس در کودکان به صورت حمایتی و روانی می باشد و برای مشکلات جسمانی باید از بازیابی توان استفاده شود.
درمان بیماری نورولوژی
, ,

اختلالات نورولوژی در کودکان

/
اختلالات نورولوژی به معنای اختلال در رشد و عملکرد مغز می باشد. این اختلال علت بیماری های همچون صرع، میگرن، آلزایمر و ... می باشد. برای درمان این بیماری از روش های درمانی روانی و فیزیکی استفاده می شود.
درمان تومور های مغزی کودکان
,

تومور مغزی در کودکان

/
تومور های مغزی در کودکان اگر به موقع و در زمان مناسب تشخیص داده شوند و روند درمانی آن ها شروع شود در اکثر مواقع تومور مغزی برداشته شده و کودک می تواند به زندگی عادی خود ادامه دهد.
متخصص مغز و اعصاب
,

نوروفیدبک

/