علایم کرونا در کودکان

ویروس کووید-۱۹

همانطور که در جربان هستید کل دنیا درگیر ویروس منحوس کووید-۱۹ یا همان کرونا می باشد. در ابتدای شیوع این بیماری دانشمندان فعال در زمینه علوم پزشکی و آزمایشگاهی اعلام کردند که کودکان به این ویروس مبتلا نمی شوند. اما بعد از شیوع این بیماری در تمام دنیا و شروع دوره پیک این ویروس در کشور هایی که دچار این اپیدمی شدند، آماری از ابتلای کودکان به این بیماری منتشر شد. بعد از انتشار این آمار فرضیه دانشمندان که اظهار داشت که کودکان در برابر این ویروس در امان هستند، نقض شد! با تمام این تفاسیر و آمار های به دست آمده معلوم شد تمام اقشار جامعه در خطر ابتلا به ویروس کووید-۱۹ هستند.

پس به دلیل کمتر بودن ضریب ابتلا در بین کودکان می توان نتیجه گرفت تعداد مرگ و میر هم در کودکان کمتر باشد. محققان بعد از بررسی بیماران کودک به این نتیجه رسیدند که علائم این بیماری در کودکان خفیف تر بوده و گاهی اصلا بروز نمیکند. با توجه به این که ابتلا در کودکان کمتر است این سوال به وجود می آید که آیا ریسک ابتلای به این بیماری در کودکان کمتر از بالغین است؟ جواب منفی است! درکودکان نیز مانند بزرگسالان راه های انتقال این ویروس از طریق ترشحات تنفسی یا انتقال ویروس از سطوح آلوده رخ می‌دهد و ریسک ابتلا کودکان هم مانند بزرگسال بوده و یکسان می باشد.

علائم کرونا در کودکان

پس با توجه به آمار ها و تحقیقات تازه متوجه شدیک که کودکان هم دچار این ویروس می شوند اما علائم آن خفیف تر بوده و خود را بروز نمی دهند. به همین دلیل مشاهده علائم بیماری درکودکان مبتلا به این ویروس سخت تر بوده و گاهی با علائم کرونا در بزرگسالان متفاوت است. در ادامه این مطلب علائم کرونا در کودکان را برای شما نام میبریم:

• سرفه های خشک ادامه دار
  • خستگی در طی روز
  • آبریزش بینی
  • گرفتگی مجاری تنفسی
  • اسهال و استفراغ
  • احساس درد در ناحیه شکم
تب کرونا در کودکان

علائم کرونا در کودکان

آبریزش بینی و گرفتگی کجاری تنفسی می تواند منشا دیگری مانند حساسیت های فصلی و یا حتی سرماخوردگی هم داشته باشد. همچنین اسهال و استفراغ و مشکلات گوارشی می تواند به دلیل مصمومیت های غذایی باشد. اگر کودک شما تمام این علائم را با هم داشت باید حتما به پزشک مراجعه کنید و آزمایشات لازم مربوط به کرونا و سی تی اسکن از ریه را انجام دهید. کودکان مبتلا به ویروس کرونا عموما بعد از طی کردن سیکل درمانی که حدودا دو هفته می باشد، بهبود پیدا کرده و جای نگرانی نیست. درصد کمی از کودکان مبتلا به کرونا نیاز به بستری در بیمارستان دارند. در کودکانی که زمینه بیماری های نقص سیستم دفاعی بدن دارند مدت درمان بیشتر بوده و از همان اول در بیمارستان بستری شده و تحت مراقبت های ویژه قرار میگیرند.

راه های مراقبت ازکودکان در برابر کرونا

با توجه به اینکه درصد ابتلای کودکان به این ویروس کم بوده و از طرفی هم علائم آن خفیف تر است، به این معنا نمی باشد که کودکان نیازی به مراقبت ندارند! زیرا احتمال انتقال ویروس از کودکان کماکان وجود دارد و برعکس انتقال ویروس از بزرگسالان به کودکان. در نتیجه کودکان هم باید تمام توصیه های بهداشتی درباره کرونا را رعایت کنند:

• پرهیز از تماس فیزیکی با کودکان دیگر
  • رعایت فاصله ۱.۵ متری
  • استفاده از ماسک در اماکن عمومی
  • استفاده از ضدعفونی کننده ها
  • شست و شوی دست ها با آب و صابون به صورت منظم
پیشگیری ویروس کرونا

پیشگیری کرونا

نکته قابل توجه در استفاده از ماسک برای کودکان این است که کودکان زیر دو سال نباید از ماسک استفاده کنند. زیرا ماسک برای کودکان زیر دو سال خطر خفگی را به همراه دارد. توصیه ما به شما این است که تا جایی که امکان دارد از حضور کودکان خود در اماکن عمومی خودداری کنید. همچنین والدین عزیز با رعایت پروتکل های بهداشتی می توانند از ابتلا کودک خود به این بیماری جلوگیری کنند.

اثرات روحی کرونا بر کودکان

علاوه بر اثرات جسمی این ویروس بر کودکان نباید از اثرات روحی و عاطفی ای که این بیماری بر کودکان می گذارد غافل شویم. ترس و اضطراب از این ویروس اثرات مخربی را بر روی روح و روان کودکان ما می گذارد. در دراز مدت امکان ابتلا به اختلالات عاطفی و همچنین اختلال هایی در مغز و اعصاب کودکان به وجود بیاید. توصیه بهترین فوق تخصص مغز و اعصاب کودکان به شما والدین عزیز این است که کودکان خود را در معرض اخبار کرونایی قرار ندهید و فضای خانه را از نظر روانی و روحی آرام نگه دارید. تا کودکان خود را از آسیب های احتمالی روحی محافظت کنید.

کاهش استرس کودکان کرونایی

کاهش استرس کودکان